mandag den 4. marts 2013

Fagdagen - Kosthold og fysisk aktivitet

Så er det allerede marts - som tiden dog flyver afsted. Foråret er så småt ved at finde vej til Lillestrøm, så det er skønt!


I onsdags afholdte vi fagdagen, som hvert år arrangeres og afholdes af afgangsklassen på bachelorstudiet samfundsernæring. Klassen startede allerede med at planlægge de første ting i efteråret, bl.a. valgte de at temaet skulle være kost og fysisk aktivitet. Da jeg startede på studiet i januar, kom jeg på gruppen med ansvar for bl.a. at invitere folk til dagen. Vi har været opdelt i flere grupper i klassen, med forskellige ansvarsområder, og mange af mine medstuderende har lagt rigtig meget arbejde i at denne dag skulle blive en succes.
Til fagdagen var der blevet inviteret fem foredragsholdere, der skulle holde oplæg om temaet. Gruppen som havde ansvaret for dette, havde prøvet at finde foredragsholdere som kunne give lidt forskellige perspektiver på temaet, og jeg synes det havde lykkedes dem rigtig godt! Der var bl.a. oplæg om lavkarbo-kost, den forsvarende europa- og verdensmester i kickboksning var at fortælle om sine egne oplevelser ift. kost og fysisk aktivitet og så var der Kari Jaquesson, som bl.a. er kendt fra tv. Herunder findes lidt mere information om foredragsholderne:


Der var plads til 170 mennesker i auditoriet hvor fagdagen skulle afholdes, men vi havde overbooket lidt, hvis nu det skulle ske at nogen ikke dukkede op alligevel. Det endte med en næsten fyldt sal, med omkring 160 mennesker! Dagen varede fra kl. 9.00 til 14.30, med indlagte pauser hvor køkkengruppen serverede forfriskninger og suppe til frokost. I min gruppe startede vi allerede kl. 8.15 med at sidde ved indgangen og tage i mod deltagerne og krydse dem af. 

Afkrydsning af deltagere
  
En næsten fuld sal kort inden start
Fagdagen havde det formål at give indsigt i det valgte og meget dagsaktuelle tema. Desuden havde dagen et formål mere. Nogle af mine dygtige medstuderende havde nemlig lavet et videoklip, omhandlende studiet samfundsernæring og hvilke ambitioner de har efter endt uddannelse. Vi havde i min gruppe, inviteret ansatte fra de steder hvor mine medstuderende havde været i praktik tidligere på uddannelsen, og også ansatte fra andre relevante fremtidige arbejdspladser for en med bachelor i samfundsernæring. Jeg synes det var en virkelig god idé at fortælle om uddannelsen på denne måde og udbrede kendskab til den. Uddannelsen er nemlig ret ny, ligesom ernæring- og sundhedsuddannelsen i Danmark også er. Mine medstuderende har mange forskellige og spændende ambitioner om fremtidige jobs og hvis du har lyst til at se det meget inspirerende videoklip, er det bare at følge linket: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MZB9A_gMdhs&noredirect=1  

Jeg synes at fagdagen var en virkelig spændende og lærerig dag, og den har helt klart været noget af det bedste, her på det fag jeg har fulgt på samfundsernæring! Det er virkelig imponerende sådan et stort arbejde der er blevet lagt i at få dagen op at stå, og heldigvis gik alt efter planen på selve dagen. Desuden fik vi i klassen rigtig meget ros, for en meget vellykket dag.
Vi har i hver gruppe lavet en opgave, hvor vi skulle beskrive hvordan processen af planlægningen af fagdagen havde været; hvad der var gået godt og dårligt, hvad man kunne gøre anderledes en anden gang osv. Vi har lige fået svar tilbage om at vores opgave er godkendt, så det kunne jo ikke være bedre!








Ingen kommentarer:

Send en kommentar