mandag den 25. februar 2013

Klinisk ernæring

Så er jeg tilbage efter nogle skønne dage i Danmark!

I dag begyndte jeg på et nyt fag, som er på en anden uddannelse end Samfundsernæring. Faget er klinisk ernæring og er på andet år af uddannelsen Kostøkonomi, ernæring og ledelse. Da jeg valgte fagene hjemme fra Danmark, valgte jeg de fag, som virkede mest interessante for mig, og det blev derfor fag på to forskellige uddannelser. Det vil også sige at de overlapper hinanden lidt, da jeg afslutter faget på Samfundsernæring med eksamen d. 6. marts. Lige nu ser det ikke ud som at være et problem, da jeg kun kommer til at gå glip af et par dage eller tre på klinisk ernæring. 

På klinisk ernæring har vi en del flere undervisningstimer end der har været på faget jeg har fulgt på Samfundsernæring, og det er bare positivt synes jeg (selvom det nu var en lidt hård dag, i dag, med anatomiundervisning fra kl. 8.30 til 15.00.) Men undervisningen på skemaet ser ud til at blive en del varieret, da vi også skal have praktisk madlavning flere gange i løbet af faget. Det bliver spændende. 
Første dag på klinisk ernæring var rigtig god. Vi er kun 13 i klassen i alt, hvilket er meget rart, da der forhåbentlig er større chance for at nå at lære de fleste at kende, end de 30 i samfundsernæringsklassen. Jeg blev rigtig glad da jeg opdagede at jeg ikke er den eneste internationale studerende i klassen. Mie som går på Metropol i København skal også have klinisk ernæring, og det er nu meget rart at have en dansker at snakke med også :) Vi blev rigtig godt taget imod af klassen og jeg fandt ud af hvem jeg er i gruppe med. Vi skal nemlig lave et gruppeprojekt og er allerede blev opdelt i grupper, så det bliver spændende at lære de tre piger i min gruppe bedre at kende. 

Det var en god dag i dag. Vejret et blevet varmere her, solen skinner og himlen er blå - det var lige ved at det føltes som forår :) I morgen skal vi have intro til faget og til gruppeprojektet. Og senere skal jeg mødes med min anden klasse, for at lave de sidste forberedelser inden fagdagen på onsdag.   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar