onsdag den 13. februar 2013

Hvad byder februar på?

Indtil videre har februar budt på en masse godt. Jeg var så heldig at få besøg af min mor et par dage i sidste uge og vi hyggede os med tur til Oslo og cafébesøg i Lillestrøm :) Min søde mor havde taget rugbrød, frikadeller og andre gode sager med, så det var helt fantastisk når man er fattig studerende i dyre Norge. 

Min mor og jeg

Lige nu handler undervisningen om projektarbejde, og vi har litteratur om dette, specielt for uddannede indenfor ernæringsfag, så det er godt med nogle realistiske eksempler. Projektarbejde handler om hvordan projekter implementeres i f.eks. en kommune. Det handler om at sætte mål og målsætninger, udvikle nødvendige tiltag, hvordan selve projektet kommer op at køre, om relevante aktører og om hvordan det bedst muligt evalueres. Resten af undervisningen inden eksamen kommer til at handle om dette og indtil videre synes jeg at det er lidt svært, men det kan jo nå at ændre sig. 

I dag er der to uger til fagdagen og tre uger til eksamen, så jeg er ved at kunne mærke spændingen og nervøsiteten! Vi er i min fagdag-gruppe, gået i gang med at lave vores rapport om fagdagen. Det er en rapport (på maks syv sider), som skal handle om vores arbejdsproces i gruppen frem til fagdagen, og den skal så afleveres dagen efter fagdagen. Så vi har lidt at se til.

Men der er også tid til andet, som f.eks. i søndags hvor jeg bagte fastelavnsboller og fik hjælp af Katie fra London til at pynte dem. Og så havde vi inviteret de andre internationale studerende til at hjælpe med at spise dem. Mmm :) Og i går aftes var jeg til pubquiz i Lillestrøm sammen med nogle af pigerne fra klassen og et par andre. Quizzen var lidt svær og øllene dyre - men vi havde det hyggeligt!
Katie og jeg er også begyndt at træne henne på universitetet. Der findes nemlig et helt okay træningsrum med et løbebånd, en romaskine, styrkemaskiner, vægte, motionscykler m.m. Og så er det gratis! :) 

Hjemmebagte fastelavnsboller
I aften skal jeg til ultimatetræning for anden gang, så det er jeg spændt på. 
Og i morgen tager jeg hjem til Danmark på forlænget weekend, så det glæder jeg mig rigtig meget til! Jeg er rigtig glad for at være her, men det bliver rigtig dejligt at komme hjem til Odense nogle dage :)

Lige en smuk solnedgang

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar